Social Media Analytics Evenement in Dutch Innovation Factory – De Haagse Hogeschool

Social Media Analytics Evenement in Dutch Innovation Factory – De Haagse Hogeschool

Bij de Social Media analyses die zullen worden gepresenteerd, is gebruik gemaakt van de Social Media Monitoring tool Coosto. Een dergelijke tool is een voorbeeld van een kant en klare Big Data oplossing.

Samen met de bedrijven MarketingFacts en Coosto hebben de opleiding Commerciële Economie (CE) van de Haagse Hogeschool (HHs) en de kenniskring ‘De Toekomst van Retail’ van de HHs, de module Social Media Analyse ontwikkeld. In eerste instantie betrof dit een keuzevak, maar de afgelopen periode hebben alle zeven 3e klassen van de opleiding CE deze module gevolgd. Om dit te vieren organiseren we dit event. Tijdens het event zullen de 7 beste groepen de resultaten van hun Social Media analyse van het door hen onderzochte bedrijf presenteren.

De presentaties worden beoordeeld door onze Dragons’ Den jury bestaande uit:

  • Marco Derksen, oprichter/partner Upstream, MarketingFacts.
  • Rogier Schmitt, oprichter The Next You, van 2012 – 2017 director digital consumer bij T-Mobile, oud student CE HHs.
  • Thiery Thijssen, Manager Business Development bij Coosto.

Dragons’ Den toelichting
Beginnende ondernemers krijgen de mogelijkheid om hun bedrijfsidee te pitchen aan de jury. Bij een goed idee en duidelijke plannen investeren zij in het werk van de ondernemer. Het idee van onze Dragons’ Den is niet om te gaan investeren maar wel de ‘investeerders’ te vragen of ze hier wat in zouden zien voor hun eigen merk of hun klanten. Voor een impressie van een Dragons’ Den werkwijze, klik
hier.

Programma:

Het Social Media Analyse Event wordt geleid door dr. Dennis Bleeker, docent van de opleiding CE en onderzoeker bij de kenniskring de toekomst van Retail.

13:30 – 14:00 Ontvangst
14:00 – 14:15 Opening en introductie van de Big Data Innovatie hub door dr. Guide Ongena, als docent/onderzoeker verbonden aan de HHs, één van 4 partners van de Big Data Innovatie hub
14:15 – 14:30 Introductie Social Media Analyse door drs. Henk Schaaphok, docent CE/onderzoeker Toekomst van Retail
14:30 – 16:15 Demonstraties van 7 studentgroepen
16.15 – 17.15 Prijsuitreiking + borrel

De tijdens dit event aanwezige derdejaars studenten van de opleiding CE gaan in september starten met hun meewerkstage. Voor u als bedrijf wellicht een prima gelegenheid om een up-to-date opgeleide stagiair te werven.

Tijdens dit event zullen door het bedrijf Studio A opnamen gemaakt worden. Studio A heeft op 7 maart 2017 ook opnamen gemaakt tijdens de presentaties op het door ‘De Toekomst van Retail’ georganiseerde event over beacons, zie https://youtu.be/sIoqUusjCLg.